09 maj 2016

Lidingöloppet Mountainbike 2016

63 kilometer cykling i strålande solsken låter ju inte så allvarligt, eller hur. Men om man lägger in x antal jobbiga uppförsbackar (nästan 1000m stigning totalt) (varav flera där åtminstone jag fick hoppa av cykeln), tillräckligt med små stigar med både stenar och rötter i vägen så blir det en rejäl utmaning. Loppet bjöd också på fantastiska naturupplevelser och härlig havsutsikt. Arrangörerna var proffsiga och vätskekontrollerna var väl planerade, det gick åt mycket dricka i värmen. Lite saltgurka och sportdryck för att hålla uppe saltbalansen under loppet och skön massage efteråt.

Loppet startade för min del (startgrupp 7) vid klockan 12.30, fyra timmar, trettiosju minuter och femtiotre sekunder senare rullade jag över mållinjen på Lidingövallen och med tanke på hur dåligt förberedd jag var så är jag rätt nöjd med att över huvud taget ha genomfört loppet.


    Bilden är tagen ur programmet Movescount och min Suunto GPS-klocka.


På den naturliga frågan om jag skulle kunna tänka mig att göra om det är svaret ja, men då ska jag vara betydligt bättre förberedd.

Inga kommentarer: