21 november 2005

Så blev det inge mera...

Provvalet gick åt h.....e!!! En elfteplats var ju inte vad jag hoppades på. Att sedan nomineringskommitén flyttade ner mig ytterligare gjorde inte saken bättre. Det kändes väldigt jobbigt, efter att ha jobbat i 17 år som kommunpolitiker tänkte jag att jag var mogen uppgiften. Uppenbarligen så var medlemmarna inte inne på samma linje. I ett par veckor funderade jag över att lämna politiken helt, men långa och många samtal med mina närmaste vänner fick mig på andra tankar. Trots allt ser det ju ut som att Alliansen kan ta hem valet även på lokalplanet och det skulle vara mycket intressant att jobba som kommunpolitiker i majoritet igen. Senast det begav sig (91-94) hade jag ingen ledande position direkt. Att få jobba som ordförande i någon nämnd vore väldigt stimulerande.

Inga kommentarer: